.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بیمه شاخصی کلیدی در افزایش رفاه زندگی
امیدرضا نجفی چمازکتی *
بیمه شاخصی کلیدی در افزایش رفاه زندگی

شمال نیوز : فقر، نداشتن پول نیست بلکه نداشتن قابلیت‌های لازم برای تحقق استعدادهای فردی و محرومیت از فرصت‌هاست.

 

ازآنجایی‌که افراد کمتر توسعه یافته، محروم ، نیازمند و یا به عبارت کلی  فقیر جامعه بسیار آسیب‌پذیر هستند، ممکن است با یک اتفاق مانند بیماری یا ازدست‌دادن شغل، آسیب‌های جبران‌ناپذیری ببینند. 

 

معمولا یک سری افراد در بین خانواده و بستگان ما بودند که وضعیت مالی بسیار خوبی داشتند، که می توان آنها را به عبارتی سرمایه دار نامید، که متاسفانه بر اثر حوادث پیش بینی نشده روزگار، موجب تنگدستی آنها در زمان پیری شده است که حتی به جهت جبران و تامین نیازهای روزمره خود و خانواده، تحت پوشش و عضویت سازمان های حمایتی درآمده اند، که شاید این ، تنها تجربه مشترک اکثریت افراد باشد که صحت گفتار را مورد تایید قرار می دهند. 

 

لذا خدمات بیمه در سطوح مختلف باعث می‌شود افراد و کسب‌وکارها در صورت مواجهه با اتفاقات و خطرات و حوادث احتمالی فردی و جمعی در آینده مانند سیل، زلزله، خشکسالی، بیماری و فوت، تصادف و...، میزان ضرر را به حداقل برسانند. 

 

بنابراین داشتن برخی بیمه‌ها مانند بیمه بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت و عمر و درمانی  در صندوق های بیمه ای همانند : تامین اجتماعی، بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر، بیمه سلامت و بیمه های مشابه برای همه افراد ضروری است .

 

 بیمه در شکل سنتی خود، نوعی از تعاون و همیاری اجتماعی است به‌منظور سرشکن‌کردن زیان فرد یا افراد معدود، بین همه افراد گروه یا جامعه که در قرن اخیر در قالبی نوین و بر پایه علومی مانند اقتصاد، حقوق و آمار بنا شده است. 

 

اقتصاددانان مشهور در  علم اقتصاد بیمه را این چنین تعریف می نمایند : «بیمه بهایی است  که برای رهایی از عدم اطمینان  پرداخت می گردد».

 

بطور کلی بیمه ریسکی است که همیشه موفقیت را در پی خواهد داشت. با نگاه به این تعریف نتیجه می گیریم که  با داشتن بیمه ، هر فردی می‌تواند آرامش خاطری را برای آینده خود ایجاد کند و از سوی دیگر با سرمایه‌های حاصل از آن می‌تواند در توسعه اقتصادی و اجتماعی و ایجاد اشتغال و کسب و کار و جلوگیری از فقر و آسیب های اجتماعی و  مهاجرت از روستا به شهر و رفع محرومیت ها در  استان و شهرستان محل زندگی و کشور  سهیم بود.

 

در عصر امروز که عصر دانایی است ، هرکس داناتر باشد موفق تر است . از این روست که اکثریت مردم کشور عزیزمان ایران به ویژه مردم شریف استان مازندران به طور روزمره  داوطلبانه از محل حقوق و دستمزد و پس انداز و درآمدهای دیگرخود گرفته و به عضویت در بیمه های اجتماعی در می‌آیند.

 

در همین راستا دستگاه های حمایتی  کشورمان در بخش های آسیب پذیر، در جهت گسترش عدالت اجتماعی با توجه به کرامت انسانی، نگاه ویژه ای به تامین آینده مردم به بیمه داشته و با اختصاص یارانه دولتی در این امر، سازمان های بیمه ای را مکلف نموده که کمترین و حداقل ترین مبلغ  حق بیمه را از افراد دریافت نموده و در قبال آن   بیشترین و حداکثرترین  خدمات و حقوق و مزایا را ارائه و پرداخت نمایند.

 

بیمه شاخصی کلیدی در افزایش رفاه زندگی مردم شریف به ویژه روستائیان بزرگوار بوده که می تواند در زمان سالمندی یا ازکارافتادگی از آنها حمایت نماید. انشاله در آینده نزدیک شاهد ارتقاء سطح زندگی همه آحاد جامعه باشیم. 

 

* کارشناس حقوق و

کارشناس بیمه های اجتماعی


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.112 seconds.